1. Brugervilkår for ServiceByen.dk
Hvis du opretter dig som kunde på ServiceByen.dk vedstår du at have læst, forstået og accepteret
nedenstående brugervilkår.
2. Definition af termer
I det efterfølgende vil der blive benyttet en række vigtige termer. Disse defineres
som:
-
"Vi" eller "os": Betegnelse for virksomheden ServiceByen som ejer og driver hjemmesiden www.servicebyen.dk.
-
"Kunde": Betegnelse for en person
eller virksomhed, som har et servicebehov og derfor bruger hjemmesiden til at indhente
tilbud fra firmaer.
-
"Firma": Betegnelse for en virksomhed,
som kan udføre opgaver og som derfor benytter ServiceByen.dk til at finde
kunder.
-
"Bruger": Fællesbetegnelse for en privatperson eller virksomhed som
er registreret på ServiceByen.dk enten som kunde eller som firma.
-
"Opgave": Beskrivelse af det arbejde som en kunde skal have udført.
-
"Hjemmeside": Betegnelsen for hjemmesiden www.servicebyen.dk.
3. Om ServiceByen.dk
Hjemmesiden bruges af kunder til at indhente tilbud på opgaver, som kunden skal have udført, f.eks. en flytning eller maling af lejlighed.
Vi sætter værktøjer til rådighed, således at kunder, som skal have udført
en service, kan beskrive deres servicebehov så præcist og fyldestgørende som muligt.
Fagfolk har efterfølgende mulighed for via hjemmesiden at komme i kontakt med disse
kunder og byde på deres opgaver. Når kunden har modtaget et tilbud, som vedkommende
er tilfreds med, kan man hyre det pågældende firma via hjemmesiden. Kunden har slutteligt mulighed for at afgive en bedømmelse af
firmaet, så andre kan nyde godt af vedkommendes erfaring med pågældende firma.
4. EU's persondataforordning
Vi overholder EU's persondataforordning General Data Protection Regulation (GDPR) som er et regulativ for beskyttelse af persondata. Dette regulativ vil gælde i alle medlemslande og dermed forenkle mange virksomheders behandling af persondata. Regulativet træder i kraft pr. 25 maj 2018.
5. Databeskyttelsesrådgiver
For at leve op til vilkårerne beskrevet i GDPR, har vi udpeget Paul Mateescu til rollen som databeskyttelsesrådgiver. Han kan kontaktes via
[email protected] med sager der har relation til personlige data og beskyttelse af privatlivet.
6. Hvilken slags information indsamler vi?
Driften af vores service kræver at vi indsamler personlig information. Personlig information såsom navn, email adresse, telefonnummer og adresse er nødvendig for at kunder kan indhente tilbud fra firmaer. Følsomme personoplysninger såsom ting der afslører seksuel orientering, biometrisk data, oplysninger om helbred, religiøs eller politisk overbevisning osv. vil ALDRIG blive indsamlet af os.
7. Hvor bliver data gemt?
Data gemmes de følgende steder:
- i vores database
- i cookies gemt i brugernes enheder såsom PC'ere, tablets og smartphones
- hos tredjeparter beskrevet i kapitel 8
8. Hvem indsamler data?
De følgende virksomheder indsamler data gennem hjemmesiden:
- ServiceByen
- Google
- Facebook
- PartnerAds
- AdService
- DigitalAdvisor
- CloudFlare
9. Hvorfor indsamler vi data?
For at kunne tilbyde ydelser for vores brugere, er vi nødsaget til at indsamle personlige og ikke-personlige informationer om dem. Disse informationer er essentielle for driften af vores hjemmeside. Vi indsameler data af de følgende årsager:
- for at kunne drive hjemmesiden, inklusiv evnen til at kunne logge ind, indhente tilbud, kommunikere med firmaer, afgive bedømmelser, osv.
- for at kunne sende emails til kunder (for at underrette dem om vigtige hændelser, såsom at de har modtget tilbud eller beskeder)
- for at kunne sende sms'er til kunder (for at underrette dem om vigtige hændelser, såsom at de har modtget tilbud eller beskeder)
- for at kunne optimere vores hosting af hjemmesiden vha. cloud hosting, som gør hastigheden af hjemmesiden højere
- for at kunne annoncere overfor brugere der har besøgt hjemmesiden tidligere (og som ikke har indhentet tilbud) via remarketing
- for at kunne spore konverteringer, dvs. at spore når en annonceringsindsats har resulteret i en kunde
- for at kunne kunne lave statistiske udtræk i anonymiseret form, for på den måde at lære om vores kunders adfærd
10. Databrud
I det usandsynlige tilfælde af et databrud, vil vore databeskyttelsesrådgiver Paul Mateescu underrette myndigheder, kunder, firmaer og relevante tredjeparter indenfor en 72 timers periode.
11. Data portabilitet
Kunder kan bede om adgang til deres personlige data for at kunne genbruge disse på tværs af IT systemer. Vores databeskyttelsesrådgiver Paul Mateescu kan kontaktes på
[email protected] med forespørgsler af denne art.
12. Skritlige procedurer for håndteringen af personlige datarelaterede hændelser
Vi og vores databeskyttelsesrådgiver Paul Mateescu har skriftlige procedurer til at håndtere følgende hændelser:
- retten til adgang
- retten til at blive glemt
- retten til at ændre data
- tilbagekaldelse af samtykke
- retten til data portabilitet
- databrud
13. Sikkerhedstiltag for at sikre brugernes data
Vi har en række fysiske, tekniske og administrative sikkerhedstiltag for at beskytte brugernes data. Som eksempel, kan vi nævne følgenede tiltag:
- SSL kryptering af den data som sendes mellem vores server og brugernes enheder, såsom PC'ere, tablets og smartphones
- adskillige daglige backups af vores database
- vores ansatte bruger kryptering af data, VPN forbindelser, adgangskode beskyttelse af enheder (såsom PC'ere, tablets og smartphones), firewalls og adgangskode procedurer
- brug af redundante og geografisk spredte datacentre så data ikke forsvinder i tilfælde af datatab, som følge af terror, nedbrud, osv.
14. Retten til at blive glemt
Vores kunder kan kontakte databeskyttelsesrådgiver Paul Mateescu via
[email protected] hvis de ønsker at gøre brug af deres ret til at blive glemt.
15. Email og sms som kommunikationsmidler
Vi bruger email og sms som kommunikationsmidler for at sørge for at underette kunder om relevante hændelser i forbindelse med deres opgave:
- når man modtager tilbud
- når man modtager beskeder
- når man bliver mindet om at bedømme firmaet som man har hyret
- når man skal angive hvilket firma man har hyret
- når firmaer har ændret deres tilbud
- når kunden beder om at tilsendt deres adgangskode
- når vi bekræfter at kundens konto er oprettet
- når man modtager en besked fra vores support afdeling
16. Afmelding af emails og sms'er
Kunder kan altid afmelde de forskellige emails og sms'er som vi sender ud. Dette kan kunder gøre ved at logge ind på deres konto og dernæst gå ind på "Min konto" menuen for oven og på "Email og sms indstillinger". Ydermere kan man trykke på afmeld linket i buden af vores emails.
17. Tilbagetrækning af samtykke
Kunder kan til enhver tid trække deres samtykke tilbage. Dette kan gøres ved at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver Paul Mateescu via
[email protected].
18. Ret til ændringer
Vi forbeholder os retten til at ændre brugervilkårerne. I dette tilfælde vil kunder, der er logget ind på deres konto, blive tvunget til at tage stilling til disse nye vilkår.
19. Ansvarsfraskrivelse
Vi agerer som et mellemled mellem kunder og firmaer ved at stille en
online markedsplads til rådighed som de to parter kan benytte sig af. Vi
er
ikke ansvarlig for:
- rigtigheden af de oplysninger som kunder og firmaer oplyser
-
betaling og effektuering af handlen mellem kunder og firmaer
-
handel eller service mellem kunder og firmaer
- overholdelse af aftaler mellem kunder og firmaer
-
økonomiske tab for kunder og firmaer som følge af brugen af hjemmesiden
-
uhensigtsmæssigheder som følge af fejl i programmeringen eller tekniske problemer på hjemmesiden og serveren
-
force majeure hændelser eller andre hændelser som er udenfor vores rækkevidde
20. Persondata og persondatapolitik
For at kunder kan indhente tilbud via vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
- Oplysninger relateret til den opgave kunden vil gerne indhente tilbud til, f.eks til- og fraflytningsadresser ved flytninger, en beskrivelse af malingen, osv.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere tilbud fra firmaer.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker
ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis,
hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, til gengæld transmitterer vi oplysingerne fra vores server til kundens enheder (såsom PC'ere, tablets og smartphones)
krypteret.
Oplysninger afgivet til os videregives eller sælges på ingen måde videre
til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som kunde der har en konto hos os, har du altid ret til at gøre indsigelse mod
registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret
om dig. Disse rettigheder har du ifølge EU's persondataforordning General Data Protection Regulation (GDPR). Henvendelse i denne forbindelse
rettes til vores databeskyttelsesrådgiver Paul Mateescu via
[email protected].
Cookies
På hjemmesiden anvendes cookies med det formål at optimere og spore de hændelser som brugere har foretaget. Vi anvender også cookies til remarketing, dvs. en form for annoncering hvor brugere, der tidligere har besøgt hjemmesiden, men som ikke har indhentet tilbud, kan blive eksponeret for vores annoncer.
Du kan til enhver tid slette cookies fra dine enheder (såsom PC'ere, tablets og smartphones). Hvordan sletningen foregår, afhænger af din enhed.
Logstatistik
Vi bruger logstatistik gennem Google Analytics, hvilket betyder, at et statistik-system
opsamler information, som kan give et billede af, hvor mange besøgende
vi har, hvor de kommer fra, hvilke sider der besøges, osv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere hjemmesiden.
Vi registrerer data i forbindelse med kundens oprettelse og dernæst ved
det brug af hjemmesiden som kunden har via deres konto hos os, f.eks. via
oprettelse af opgaver. Der registreres også data når brugere benytter hjemmesiden
til at skrive beskeder, byde på opgaver, skrive til supportafdelingen og afgive
bedømmelser af firmaer. Vi vil aldrig sælge nogen af disse data til
en tredjepart. Dog er dele af dette datasæt synligt for brugere på hjemmesiden.
Synlig information for besøgende der ikke er logget som deres konti på hjemmesiden:
- opgavers detaljer i anonymiseret form
- steder hvor opgaver skal udføres
- datoer hvor opgaver skal udføres
- bedømmelser af firmaer
- diverse informationer om firmaer såsom, firmanavn, kontaktoplysninger, adresse, tlf nr, osv
- liste over firmaer som har vist interesserede i en opgave
- de firmaer som er blevet hyret til at udføre opgaver
Synlig information for besøgende der er logget som brugere på hjemmesiden:
- de samme informationer som når brugere ikke er logget ind på deres konti
- support forespørgslerne og svar på disse
- beskeder sendt mellem kunder og firmaer
- bud på opgaver
- brugernes kontaktoplysninger
Information der udveksles når en kunde vælger at udveksle kontaktoplysninger:
- kundens navn
- kundens telefonnummer
- kundens emailadresse
21. Indtastning af information
Som bruger af hjemmesiden forpligter du dig til at angive aktuel, korrekt og
lovlig information i forbindelse med din brugeroprettelse, opgaveoprettelse, osv.
og den efterfølgende skriftlige kommunikation med andre parter på hjemmesiden.
22. Offentligt tigængelige informationer på opgaver
Når en kunde indhenter tibud via hjemmesiden, opretter vi automatisk en opgave. En opgave indeholder oplsyninger som beskriver hvilket arbejde kunden ønsker et firma skal udføre. Disse opgaver er offentligt tilgængelige, og kan tilgås uden at have en konto på hjemmesiden. Vores system sørger automatisk for at fjerne oplysninger, der kan medøre til identifikationen af den kunde, som har oprettet opgaven. Med andre ord er kundens navn, tlf nr og email skjult. Når det handler om flytteopgaver, vil vores system automatisk fjerne vejnumre, således at en adresse som "Vestergade 1 th" bliver lavet om til "Vestergade". Dermed er "1 th" blevet fjernet, hvilket umuliggør indentifikationen af personen. Dette sker både for til- og fraflytningsadresserne. Ligeledes vil vi på alle andre brancher (som ikke er flytning) kun vise postnummeret. Dette betyder at en maleropgave eksempelvis kun vil vise at opgaven skal udføres i postnummer 8000, uden nærmere angivelse af adresse.
23. Email og sms udsendelser
Kunder vil automatisk modtage emails og sms’er når der indtræffer
vigtige hændelser i forbindelse med deres brug af hjemmesiden. Kunder kan dog til
enhver tid logge ind på deres konto og tilvælge eller fravælge de beskeder, som
de ønsker at modtage via hhv. email og sms. Udgifter til udsendelser af sms’er betales
af os.
24. Kontaktoplysninger
Kontaktoplysninger defineres som oplysninger der kan føre til identifikationen af
en kunde. Som udgangspunkt er kunders ontaktoplysningerne skjult for firmaer. Dog kan kunder vælge at udveklse disse. Dette kan enten ske i forbindelse med at skrive besked til firmaet, ved at trykke på "Send tlf nr", ved at trykke på "Ring mig op" og når kunden hyrer firmaet.
Kontaktinformationer må også udveksles via de beskeder som der sendes mellem parterne.
25. Bedømmelser
Bedømmelser er en kernebestanddel af hjemmesiden fordi de oftest udgør beslutningsgrundlaget
for valget af det firma som skal udføre en opgave. Kunder har mulighed for at
afgive bedømmelser af de firmaer som de har hyret til at udføre deres opgave via
hjemmesiden Bedømmelsen består i at give 1 til 5 stjerner inden for forskellige
kategorier, samt en kommentar. Vi beregner efterfølgende et gennemsnit
fra 1 til 5, baseret på kundens samlede bedømmelse af firmaet, baseret på de seneste
10 bedømmelser. Detaljerne for bedømmelserne vil være synlige på det pågældende
firmas profilside, mens gennemsnitsbedømmelsen vil være synlig mange andre steder
på hjemmesiden.
En kunde kan kun bedømme det specifikke firma hvis vedkommende via hjemmesiden
har angivet hvilket firma vedkommende har hyret til udførelsen af opgaven og hvor
meget prisen har været. Der kan afgives én bedømmelse for hver udført opgave.
Vi påtager sig intet ansvar for de bedømmelser og kommentarer som kunder
afgiver. Det er forbudt for firmaer på nogen måde at manipulere med deres bedømmelser.
Dette inkluderer oprettelsen af falske konti til brug for falske bedømmelser eller
direkte at bede kunder om fordelagtige bedømmelser. Vi forbeholder os
retten til at lukke firmaers konto, såfremt der skønnes at de har forsøgt
på at manipulere med bedømmelser.
26. Beskeder
Beskeder er den primære metode til kommunikation mellem kunder og firmaer på hjemmesiden.
Beskeder bruges som oftest af firmaer til at komme i kontakt med kunder der har
opgave som de kan udføre. Kunder har efterfølgende mulighed for at svare på disse
beskeder via hjemmesiden eller de kan udvksle kontaktoplysninger for at kunne blive kontaktet
af firmaerne telefonisk.
27. Support
Registrerede brugere kan via deres konto på hjemmesiden komme i kontakt med support
afdelingen. Vi vil bestræbe sig på at besvare henvendelser indenfor
en arbejdsdag.
28. Sikkerhed
Vi benytter værktøjer til at sikre, at det data som brugerne har afgivet
på hjemmesiden ikke kan misbruges eller falde i forkerte hænder. Dog kan vi
ikke påtage os ansvar for uforudsete hændelser som kan kompromittere sikkerheden
på den webserver, hvor dataene ligger gemt, som følge af force majeure hændelser,
hacker aktivitet, "Denial Of Service" angreb og som følge af eventuelle fejl som
måtte optræde i den programmeringskode som styrer hjemmesiden.
29. Klager over firmaer
Hvis der kommer flere klager over et firma, forbeholder vi
os retten til at lukke firmaets konto med øjeblikkelig virkning. Se mere under
punkt 30.
30. Lukning af konto
Vi forbeholder os retten til at lukke en brugers konto såfremt denne
ikke har fulgt de vilkår der er beskrevne i dette dokument.