Hej. Jeg vil gerne have et tilbud på flytning af indbo fra Fjerritslev i Nordjylland til Sluseholmen i København. Indflytnings dagen er d. 1. September i Sluseholmen, men der er mulighed for at pakke lastbilen i Fjerritslev dagen før, så flytningen kan afsluttes i ordentligt tid d. 1. September.
Tilbuddet skal inkluderer (detaljer sidst i mailen):
- Flytning af 30 CBM professionelt pakket indbo fra depotrum i Fjerritslev til lejlighed i Sluseholmen
- Udpakning, samling og fjernelse af indpakningsmateriale for møbler (ikke kasser)
- Alle afgifter, forsikring, bro, benzin/diesel, etc inkluderet i tilbud
Der er tale om 30 CBM professionelt indpakket indbo som er i depot opbevaring efter flytning fra udlandet. Det er muligt at køre direkte til rampe til lastning. Alt indbo er allerede pakket til afhentning og skal bare lastes.
Ved ankomst til Sluseholmen bæres alt indbo til lejligheden på 1. sal. Alle kassers stilles i udpegede rum og møbler udpakkes og samles. Der er tale om følgende møbler til udpakning og/eller samling:
- 2 x senge (1 x dobbelseng + 1 x sovesofa)
- 1 x spisebord
- 6 x spisebordsstole (ikke samling, bare udpakning)
- 1 x lounge set (2 x stole + 1 x bord - ikke samling, bare udpakning)
- 1 x sofa (1 click samling, saa hovedsageligt udpakning)
- 1 x sofabord (ikke samling, bare udpakning)
- 1 x glas reol (ikke samling, bare udpakning)
- 5 x små borde (ikke samling, bare udpakning)
- 3 x standerlamper (ikke samling, bare udpakning)
- 3 x tæpper (ikke samling, bare udpakning)
- 1 x tøjstativ (ikke samling, bare udpakning)
- 1 x stumtjener (ikke samling, bare udpakning)
- 1 x spejl (ikke samling, bare udpakning)
Når udpakning og samling af nævnte møbler er foretaget, fjernes al pakkemateriale for udpakket indbo og medtages af flyttefirma.
Det var mange detaljer, men jeg er naturligvis klart til at ta' et kald, hvis noget skal yderligere uddybes.
Ps. der er en lille chance for at flytningen kan flyttes frem en dag, således at indflytning kan ske d. 31. august, hvis det bliver aktuelt må vi ta' den derfra, men tilbuddet ønsket for indflytning d. 1. september.
Tak for jeres tilbud.
Kristine
Fra
Østergade, 9690 Fjerritslev
Opbevaring
Til
Oscar Pettifords Vej, 2450 København SV
1. etage, med elevator
Lejlighed
427,1 km 4 timer 22 min
Omfang
81 - 90 m²
Type
Flytning fra opbevaring
Hvornår?
01-09-2018
Hvad skal der flyttes?
1 sofa
2 seng
1 kommode
1 reol
1 bord
6 stol
1 cykel
Flyttefirma hyret
20-08-2018
Bedømmelse
Fra Kunde10785
25-03-2019
Tilbud på flytning fra opmagasinering til lejlighed fra Fjerritslev til København SV
" Udover problemer med lastbil og anhænger, hvor der dog blev fundet en løsning gik flytningen som sådan fint. Under indflytningen lavede de dog en dyr skade på elevatoren og ville ikke anerkende skylden overfor forsikringen, hvorfor regningen falder tilbage på mig og min forsikring. Det er var ikke ok, derfor kun 1 stjerne.
Svar fra Move it Better:
25-03-2019
" Hej Kristine. Vi havde skrevet et længere svar, men formatet på Servicebyen er begrænset ifht. mængden af tekst. Vi er glade for, at du synes opgaven blev løst fint trods udfordringer. Ærgerligt med én stjerne. Havde du skrevet eller på anden måde kontaktet os, ville vi naturligvis gerne have snakket om forsikringsforløbet. Det handler ikke om at anerkende en skyld, vi har anerkendt et brug af elevatoren, anmeldt til vores selskab og beskrevet ud fra dit og vores ansattes eget udsagn. Vores kerneforretning er naturligvis flytteforretning og ikke forsikringssager. Heldigt fejlen/skaden skete med materielle tab fremfor skader på mennesker. Held og lykke fremadrettet. Vh. Dion Skovgaard - Move it Better
Den fulde version af vores svar:
Hej Kristine
Ærgerligt dit samlede indtryk ender på én stjerne.
Som du selv skriver, så var vi på selve dagen udfordret ifht. vores køretøj.
Vi er dog glade for, at du det til trods, stadig føler opgaven blev løst fint og indenfor for den aftale vi havde lavet.
Din vurdering bærer desværre, for mig at se, præg af at være farvet af forsikringssagen fremfor en reel vurdering.
Havde du skrevet eller på anden måde kontaktet os, ville vi naturligvis gerne have snakket om forsikringsforløbet.
Det handler ikke om, at vi ikke vil anerkende en skyld, vi hár anerkendt et brug.
Skadesagen er blevet kørt, som den skal.
Vi anmeldte skaden hos vores selskab og din bygningsansvarlige anmeldte skaden til vores selskab.
Vi beskrev hændelsen ud fra dit eget udsagn og mine 3 ansattes udsagn.
Din bygningsansvarlige har beskrevet, at han antager, at vi har banket noget ind i døren/dørene hårdt og derfor er de blevet presset ud af skinnen, med følgeskader hertil.
På selve dagen oplyste du os om, at du var i tvivl om vi kunne bruge elevatoren, idet den havde været i stykker.
Der var ingen skiltning på dagen imod brug af elevatoren, derfor anvendte vi den naturligvis, ligesom vi havde aftalt vi måtte.
Mine ansatte oplyste at dørene lukkede hårdt og hurtigt i, og det eneste vi havde i kontakt med dørene, var flyttekasser.
Dørene trykkede hårdt, vedvarende og hurtigt imod dem, og det må antages at det er her fejlen/skaden skete.
Vores kerneforretning er at drive flytteforretning og naturligvis ikke at tage os af forsikringssager.
Måske de vurderede elevatoren allerede var i stykker inden vi brugte den.
Måske de vurderede, at det ikke var ansvarligt, at en elevator kan lukke så hårdt, at den på flyttekasser trykker sig selv i stykker.
Vi ved det ikke, men en ting er sikkert, det er heldigt fejlen/skaden skete med materielle tab fremfor skader på mennesker.
Jeg håber at der bliver fundet en fair løsning overfor dig, imellem din udlejer, forsikringselskaberne og dig.
Fortsat god aften.
Med venlig hilsen
Move it Better
Dion Skovgaard
Interesserede flyttefirmaer